peugeot205xs
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Ennyien voltatok már itt!
Indulás: 2005-10-30
 
Hogy tetszik az oldal?
Kazincbarcika és környéke!Szeretnétek ha alakulna egy Street Racing klubb?Belépn

Igen belépnék
Lehetséges ,de többet kéne tudnom rólla
Nem hülyeségnek tartom
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Tuning

Tuning

  2005.11.09. 12:11

Itt az átlagos és szokatlan tuning megoldásokról lessz szó!

Tuning

1. kérdés: Lendkerék könnyítés?

válasz: Ahol gyárilag könnyítve van azt a részt teljesen ki lehet ablakolni. A hátsó részt fel lehet szabályozni, olyan vastagságban, hogy a beöntött számok épp eltünjenek. Lehet egy köszörülést megejteni a surlódó felületen, de annyival kell csökkenteni a külső felületet is, amire a szerkezet van felcsavarozva. Ezzel a kb 7.5 kg-os lendkeék 5 kilós lesz. Utána mendenféleképp ki kell egyensúlyoztatni. Én két helyet ismerek: Budaőrs Havassy müvek, és Szuromi müvek Pestszentlőrincen.

2. kérdés: Peugeot 205 esetében a régi (sárga) és újtípusú (fehér) első indexbúrák csereszabatosak egymással, nehéz-e őket cserélni, és mennyibe kerül mindez?
válasz: Igen, a búrák csereszabatosak egymással, 100%-ig megegyeznek, a cseréjük egyszerűen bárki által megoldható. Áruk bontottan ~1000, utángyártottban ~2000; gyáriban ~4000 forint körül mozog.

3. kérdés: Peugeot 205 esetében a régi és új típusú hátsólámpák csereszabatosak egymással, és ha igen, hogyan cserélhetőek?
válasz: A régi és új lámpa mérete és felfogatása megegyezik, tehát csereszabatos. A cserénél figyelembe kell venni, hogy eltérések vannak a csatlakozók tekintetében, tehát fejlesztéskor ezeket is minenképpen szerezzük be. Ne feledkezzünk meg a tolatólámpáról, amely újfajta kialakítás esetében nem a lámpatestben, hanem a hátsó spoilerben kapott helyet. Trükkös a tolatólámpa kibújtatása a kasznin, mivel az új verzióban a lökös belsejében fut a kábel, a lökös levétele nélkül nehéz esztétikus megoldást találni. A lámpák cseréje nálam kb. 2 órát vett igénybe. Angol nyelvena folyamatról ITT olvashattok.

4. kérdés: MI16 motor?
válasz: A MI16 a PSA fejlesztése. Érdekes előszőr a Citroen BX 16-ban jelent meg, majd a 405MI16 kapta, de a 309GTI16 is ezzel a motorral fut.

Ez az XU blokk csúcsverziója. Neve XU9J4. 1905ccm-es 83 furat 88 löket. Jól megszerkesztett, aránylag strapabíró motor kevés célszerszám kell hozzá. Kétféle kivetelben létezik D6C motorkoddal nem katalizátoros és DFW kóddal katalizátorral. Az erősebb 160LE/6500-n, a másik 147 Ló/6400-n. Ez a motor alumínium házas öntöttvaspersellyel ami cserélhető.

1992-ig gyártották, mejd bevezették az új XU családot a az XU10-est. 1998 ccm.-es és a teljes morház öntöttvasból készül. Jó nehéz. Ebből is van MI16. Csak katalizátorral gyártották, és a 405 mellett a 306 első generácciójába szerelték. 150 és 152 lőerősek, kis differencia van közöttük.
Van két erősebb változata is, az egyik egy turbos 200 ló feletti teljesítménnyel 405T16 jelzéssel, és a 306S16/6ban 167 vagy 163 lóerővel.
(furano által)

5. kérdés: Hogyan tudom a fékeket tuningolni legegyszerűbben?
válasz: 1. Eredeti féktárcsa, a kopott tárcsát 18.5 mm-ig felszabályozni- ennél vékonyabb már kukaérett.

2. Ferodo Racing DS 2000 fékbetét. Egy elsõ garnitura kb 13.000 Ft körül egy hátsó 11.000 Ft

3. Stahlflex fékcsõ. ( maradjunk ennél az elnevezésnél, a fémfékcsõ, az széria gk-kon van. Rossz kifejezés a stahlflex-re, ne vegyük át, hozzáértõk megmosolyognak érte)
Ára változó a 4db-os beszerelésre kész, kb 20.000Ft.

Elsõ körben természetesen az 1. és 2. ponttal is lehet kezdeni. Késöbb folytatni a fékcsõvel, és fékolajjal.

A széria tárcsa és a DS 2000 betét, nagyon jó harmónia és rendkivül jó tulajdonsága, hogy a bekopás után a féktárcsa felülete nagyon szép sima marad, nem úgy mint egyes bekopott tárcsák felületei.

(furano által)

6. kérdés: Hogyan tuningolhatom az első futóművet("ültetés")?
válasz: Vannak a Peugeotban elsõ rugók, melyek többé-kevésbé felhasználhatók erre a célra. A 106/205/206/306/309/405 durván egy méretûek, mármint a belsõ átmérõjük. A szabadon mérhetõ hosszuk és a rugószár-átmérõben valamint a menetszámban van eltérés. Egy-két modelnél lehet következtetni arra, hogy az x szinnel ( merthogy színjelõlésekkel jelõlik öket) jelzett rugó keményeb vagy lágyabb, egyébként nem azonosíthatóak, ily módon ez kevésbé járható út.

Ezért aztán két út van:
1. Veszel tuningcég által kínált, általában a kívántnál alacsonyabb rugót, vagy

2. csináltatsz menetest Katona Gábornál Dömsödön. Az egész magyar él-közép mezõny és az utcások nála csináltatják. Állítható magasságú, ami télre és nyárra is beállítható.

3. Semmiképp ne jusson eszedbe a gyári rugóból levágni, mert baleset és életveszélyes! Klubtárs alatt is tört már el ilyen barkácsolt rugó.


7. kérdés: Komolyan tuningolnám MI motorom, mit tegyek? Mekkora teljesítmény hozható ki így a motoromból?
válasz: Ha nem is könnyen, de kitolható több mint 300 LE, egy MI blokkból.

1. egy spéci kovácsolt, könnyitett, és kiegyensúlyozótt fötengely, spéci csapággyal

2. Carillo, vagy Pankl kovácsolt hajtókar

3. Wiseco vagy Mahle kovácsolt dugattyú

4. Nagyobb szelepek, hidrotőke nélkül

5. Nagy vezérműtengely

6. Négypillangós befecskendező

7. Spéci kuplung, váltó, olajhütés stb.


8. kérdés: Mit kell tudni a hátsó futóműről, hogyan "ültethető" az autó?
válasz: Alaphelyzet, hogy a Peugeot hátsó futómûben három rúd található. Ebbõl egy-egy a jobb és bal oldali lengõkar torziós rúdja, míg egy a Kanyarstabilizátor.

1. A torziós rudak úgy vannak elkészítve, hogy az egyik oldaluk 30 fogú
( kérem figyelni a fog és a fok közötti különbségre ), a másik 32. ( régebben 1984-5 körül elõfordultak 28/30 is, de ezekkel nem foglalkozunk)

2. A kevesebb fogú vég kisebb átmérõjû, nyilván a másik nagyobb, ebbõl következik, hogy csak egy irányból dugható be.

3. A 30 fogú egy-egy elforgatással 12 fokot emel vagy süllyeszt, a 32 fogú 11.25 fokot emel vagy süllyeszt. Nos, ebbõl következõen 0.75 fokonként lehet emelni vagy süllyeszteni a hátsó lengõkart.( Ha valakit az elv mélyebben érdekel késõbb kifejtem, de nem most, érje be , hogy így van)

4. Meg kell mérni, hogy milyen hosszú a lengõkar. (Mármint a tengelytávolsága)
A 106/205/206/306/309 ( nagy a valószínûsége, hogy a 405 is)
egyforma hosszú, vagyis 250 milliméter. Akár tangenssel, akár sinussal számolod ki, az emelés 3.27 mm-enként lehetséges. 3.3 mm-enkénti lépcsõben lehet emelni vagy süllyeszteni. Tehát ha valaki 1 cm akar leengedni, akkor 3x3.3mm emel és így tovább

5. Ahhoz, hogy ezt pontosan be tud állítani kell egy lengéscsillapítót helyettesítõ szerszám. A lengõkar forgáspontjához képest, egy kisebb íven mozog a lengéscsillapító szem, fenti modelleknél ez 100 milliméter. Így a szerszámon kell beállítani a kívánt hosszt. A 205 rallye/gti-nél 330,5 milliméter az alapbeállítás. A többi modellre majd összerakok egy táblázatot. A 405-é 328 mm. Ezekhez az alapértékekhez képest lehet 1.3 mm-ként emelni. A keréken ez 3.27 mm-t jelent.

6. Nos, ha kívánt értéken áll a lengõkar, akkor kell a rudat kézzel ( nem ütõszerszámmal ) a helyére tenni. Ha nem megy akkor egy-egy ricni ( jobb szót nem találtam) forgatással el lehet érni, hogy egyszercsak be-esik a helyére. Természetesen tisztított és bezsírozott végekkel próbálkozunk.

7. A dologban nem az átállítás a nehéz, hanem, hogy a rudak nem jönnek ki a helyükrõl, mert az évek alatt összekorrodáltak.
Ebbõl következik, hogy elõbb, egy értõ futómûveshez el kell vinni, aki tudja, hogy hogyan kell kiszedni. Budapest és környékének már írtam a Csepeli mûhelyt.

 
Aktualitások

FIGYELEM!
Ha valaki szeretne
velem bannert
CSERÉLNI! Az
Tegye be az enyémet,
a sajátját pedig a 
vendég könyvembe! 

 
Toplapok.hu

Toplapok.hu - ingyenes, online statisztika 

 
Az igazi számláló!
websas.hu
 
Verseny naptár

 
Cuccok

 

Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!