Hibakeresés!
2005.11.09. 12:12
Hogy keressük a hibát a 205 ösünkön
Hibakeresés
1. kérdés: Apró repedéseket látok a lendkeréken, mit tegyek? válasz: Azok csak felszíni repedések. Pár tized mélyek lehetnek. Le lehet köszörülni ha zavar.
2. kérdés: Lötyög a váltóm mit tegyek? válasz: A váltókar lötyögését a váltórudak végén található Faudi-fejek kikopása okozza. Ez majdnem hogy általánosan előfordul minden 205-ben. Megoldás, ha kicseréled új rudazatra, vagy átalakítod a rudazatot GE szemesre.
3. kérdés: Lötyög / szétugrott a váltórudazat, mit tegyek? (2) válasz: A leggyakrabban a "hosszú" váltórúd fejei kopnak ki, ez a váltókar aljától indul előrefelé (kettő ilyen van, ez az, amelyiknek mindkét végén Faudi-fej van). Út szélén rendszerint elég csak visszapattintani. A motor felőli vége motorváltozattól függően alulról vagy felülről hozzáférhető, bár kesztyű ajánlott a hő és a retek ellen. Ha először csináljuk, kérjünk meg valakit, mozgassa bentről a váltókart, könnyebben megtaláljuk, mit kell visszahelyezni. A váltókar felőli vége macerásabb, le kell feküdni a kocsi mellé, egy átlagos termetű ember épp beér addig.
Kicsit tartósabb megoldás, ha egyúttal biztosítjuk is leugrás ellen - akár összedrótozással, akár egyszerű műanyag gyorsbilincsekkel. Ezt már célszerű aknából végezni, bár megoldható anélkül is. Nem túl elegáns, de meglepően hosszú ideig bírja - a lötyögésen viszont ez nem segít, csak a szétugráláson.
|