A legtöbb kocsira egy képzettebb amatőr szerelő könnyen felszereli.
Mindössze csak az kell, hogy megtalálja a fékrásegítő tömlőjét, amely
a fékerőnövelő dobról jön le.
Iktassa be ezt a készüléket ebbe a tömlőbe, vagy egy ennek megfelelő beszívó gyűjtőcső szellőzővezetékbe, jó közel a beszívó gyűjtőcsőhöz.
Ha olyan kocsija van, amelyen nincs rásegítő/szellőző hozzáférhetőség, akkor meg kell csapolni a beszívó gyűjtőcsövet. Mi szállítunk elosztót a dupla készülékhez, és ezt az elosztót kell bekötni a beszívó gyűjtőcsőbe közvetlenül vagy általában egy záródugón át ¼”-os menettel.
A műanyag T-elágazót le kell szerelni a készülékről, és ezt kell közvetlenül becsavarni a gyűjtőcsőbe vagy az elosztóba szükség szerint.
Bővebben:
Az Ecotek CB-26P a beszívó gyűjtőcsőben kialakított vákuumot használja fel arra, hogy turbulenciát okozzon az üzemanyag-levegő keverékben. Úgy kell felszerelni, hogy kis mennyiségű turbulens levegőt tudjon adagolni a beszívó gyűjtőcsőbe. Ez normálisan úgy történik,
hogy a fék rásegítő dobhoz menő vákuum tömlőbe, esetleg a nyomáskiegyenlítő kamrából vagy a beszívó gyűjtőcsőből jövő szellőző tömlőbe kötik be.
Ha a kocsi több mint 2,6 literes motorral rendelkezik, akkor sorba kötve két készüléket kell felszerelni, és a beszívó gyűjtőcsőtől távolabbi készüléket kell előbb beszabályozni.
Először is vizsgáljuk meg, hogy a készülék alumínium háza és a műanyag T-csatlakozó jól össze van-e csavarva (19 mm-es kulccsal húzzuk meg). Keressük meg a vákuumos rásegítő vagy szellőző tömlőjét, lásd az ábrán.
Ha nincs hagyományos csatlakozás a beszívó gyűjtőcsőhöz, akkor
meg kell csapolni egy lezáró dugaszt vagy magát a gyűjtőcsövet
¼” BSPT menetű csatlakozóval.
A fékrásegítő tömlőjét általában úgy lehet megtalálni, hogy megkeressük a fékrásegítő dobot és azt a tömlőt, amely a porlasztóhoz vagy befecskendezős motor esetén közvetlenül a beszívó gyűjtőcsőhöz
(vagy a nyomáskiegyenlítő kamrához) vezet.
Más megoldásként megfelel bármely tömlő, amely vákuumot vesz le a beszívó gyűjtőcsőből vagy a pillangószelep házból, feltéve ha elég
nagy (min. 4 mm-es belső átmérővel).
Ha a rásegítő tömlője kis átmérőjű, karmantyúzza meg 9,5 mm-es üzemanyag vagy beeresztő tömlővel és négy bilincsel. Vágja el a tömlőt (éles kést használva) olyan közel a beszívó gyűjtőcsőhöz, amennyire ez praktikus (az egyirányú szelep és a motor közötti szakaszon), ideális 30 cm-en belül.
Dugjuk rá mindkét tömlővégét a CB-26P műanyag T-cstlakozójára
és bilincsel, rögzítsünk. Ez hatékonyan újracsatlakoztatja a tömlőt beiktatva a CB-26P-t.
Fontos, hogy légmentes legyen a csatlakozás, fontos a szorító bilincs.
Most a készülék beszabályzásra készen áll.
Beszabályozás:
Zárja be a szelepet (órajárásnak megfelelően) teljesen, melegítse fel a motort és a motor alapjáratán csavarja ki a szűrőházat, amíg a készülék süvítő hangot nem ad ki, majd zárja vissza arra a ponra, amikor a zaj megszűnik.
Győződjön meg arról, hogy precízen azon a ponton van, ahol a zaj megszűnik és ezután zárja az egységet (órajárásnak megfelelően) erről a pontról egy negyed fordulattal (90º) és itt rögzítse.
Az egység rögzítéséhez húzzuk meg a rögzítő gyűrűt.
A beszabályozás ekkor kész. Ugye milyen egyszerű?
Mennyi idő múlva kezd a készülék dolgozni?
Ön rögtön észre fogja venni a változást!
Ára kb:
Ecotek CB-26 P motortuning: 30.100.-