peugeot205xs
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Ennyien voltatok már itt!
Indulás: 2005-10-30
 
Hogy tetszik az oldal?
Kazincbarcika és környéke!Szeretnétek ha alakulna egy Street Racing klubb?Belépn

Igen belépnék
Lehetséges ,de többet kéne tudnom rólla
Nem hülyeségnek tartom
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Peugeot történelem

Peugeot történelem

  2006.02.25. 14:03

A gyár történelme!

ACÉLÜZEMTÕL A KÁVÉDARÁLÓIG
  1810-1884
A világ Napóleonra és a francia birodalomra figyel, miközben Jean - Pierre és Jean - Frédéric Peugeot az észak - kelet - franciaországi Montbéliard mellett egy másik birodalom alapjait rakja le.

A család tulajdonában álló malmot öntödévé alakítják és 1820 - tól késztermékek gyártásába kezdenek: a rugókat, furészlapokat, kéziszerszámokat gyártó cég kávédaráló, sot noi szoknyaabroncs készítésével bovíti profilját. A "Peugeot Fréres" néven önállósult cég hamarosan újabb üzemeket indít és termékeit Európa számos országába, sot már a tengerentúlra is exportálja. Ebben az idoszakban jönnek létre a különbözo márkajegyek, melyek között 1850 - tol az oroszlán is szerepel.

UTAZÁS KETTÕ ÉS HÁROM KERÉKEN
  1885-1889
Fordulat áll be a cég profiljában: 1885 - ben megjelenik a jármuipar. Az alapító fia Armand Peugeot irányításával 1886 - ban kerékpárgyártásba kezdenek. A Peugeot cég által gyártott kerékpárok igen változatos formájúak.

A kezdeti modell elsõ kereke 1.36 m, hátsó kereke 0.40 m átmérõjû. A késõbbi modellek egyre jobban hasonlítanak mai társaikra. A kétszemélyes tricikli kényelmes közlekedési eszköz, melyen az utasok egymás mellett ülnek. Az 1889 - es Párizsi világkiállításon Armand Peugeot Serpollet gõzmotorral hajtott kétszemélyes triciklit mutat be nagy sikerrel.

ÚJ TÁVLAT: A BENZINMOTOR
  1890-1895
A benzinmotor felfedezése új korszakot nyit a közlekedésben. 1890 - ben elkészül az elso Peugeot gépjármu karosszéria. A Daimler benzinmotorral hajtott kétüléses, négykereku velocipéd után négyszemélyes változatot mutat be a Peugeot cég.

Armand 1891 - ben személyesen vesz részt motorkocsiján a Petit Journal szervezésében induló Párizs - Brest versenyen. A Type 3 modellbol a következo évben már huszonkilenc darabot gyártanak. A tuniszi bég megrendelésére készül el a gazdagon díszített Vis - á - Vis Type 4, amely már 20 km/h sebességre képes. Két évvel késobb a Peugeot elindítja a Type 10W típusú kombit a híres Párizs - Rouen versenyen: az autó gyoztesen kerül ki a küzdelembol. 1895 - ben megépül az elso félig zárt Peugeot autó Type 13 néven.

AUTÓK SOROZATBAN - A VILÁGON ELÕSZÖR
  1896 - 1904
Bár a benzinmotoros autók prototipusai Németországban készülnek, a sorozatgyártásra a muszaki találmányok iránt nyitottabb Franciaországban kerül sor. Armand Peugeot üzemet alapít Lille - ben és létrehozza saját vállalkozását "Automobiles Peugeot" néven, mely kamionok és túraautók gyártásába kezd.

A lille -i gyáregység a huszadik század dízelmotor - gyártásának egyik központjává válik. Évrol évre növekvo számban gördülnek le az autómobilok a gyártósorról: 1899 - ben 323, 1900 - ban 500 darab készül. Nem csupán magánszemélyek, hanem közületi vásárlók is találhatók a megrendelok között

1902 - ben megjelenik az elso 2042 cm3 -es négyhengeres motor. Az 1904. évi Párizsi Szalonon mutatják be az elso egyhengeres "Bébé Peugeot" -t, mely igazi népautó lett.

ÁLLJÁK A VERSENYT
  1905-1914
Armand Peugeot unokatestvérei "Les Fils de Peugeot Fréres" nevû cégük eddigi szerszámgyártó tevékenységét bovítve kiskocsik gyártásába kezdenek. A "Peugeot Fivérek fiai" kidolgozzák a jellegzetes címert, a Peugeot oroszlánt. Ezzel megszületnek az elso oroszlán-emblémás kiskocsik, melyek hamarosan háttérbe szorítják Armand gépeit. 1910-ben Armand "Automobiles Peugeot" néven muködo vállalkozása és a "Les Fils de Peugeot Fréres nevu cégek "Société des Automobiles et des Cycles Peugeot" néven egyesülnek. Új üzemet alapítanak Sochaux-ban, Doubs megyében. A francia autógyártás fele 1913-ban már a Peugeot üzemekbol kerül ki. Ebben az évben 9338 gépkocsi talál gazdára, melynek elozménye, hogy 1913-ban mutatják be a "Bébé" második és egyben legismertebb változatát. Fejlesztésében nem kisebb személyiség, mint Ettore Bugatti muködik közre.

A négyhengeres 855 cm3-es motor jóvoltából az autó már elérte a 60 km/h sebességet. Boulogne-ban a Boillot vezette Peugeot "Bébé" versenyautó egy 7 kilométeres pályán 166 km/h átlagsebességet ér el. Az 500 mérföldes American Grand Prix során is kiválónak bizonyul a Peugeot autó, itt 125 km/h volt az átlagsebessége. Az utcákon megjelent az omnibusz, így a Peugeot a tömegközlekedésben is állja a versenyt.

HÁBORÚBAN A BÉKÉÉRT
  1914-1921
A népszeru "Bébé"-t 1916-ig gyártják, noha a háború kitörésétol kezdve a gyár legfontosabb szempontja .a haza védelmének biztosítása. A Peugeot gyáraiban védelmi eszközök: motorok, teherautók, harci jármuvek, kerékpárok, harckocsimotorok és repülogépek készülnek. A jármugyártáson kívül töltényeket is gyártanak.

A termelés szinte kizárólag noi munkaero felhasználásával folyik. A háború befejeztével újjászervezik a civil autógyártást. 1918-ban az autógyártás Sochaux-Montbéliard területére koncentrálódik, ahol idoközben leáll a kamiongyártás. Bemutatják a kétüléses kis versenyautót Quadrilette néven, melyet négyhengeres, 667 cm3-es motor hajt.

ÚJ TÍPUSOK - ÚJ MEGOLDÁSOK
  1922-1938
Egymás után születnek a Peugeot új modelljei. A márka történetében 1923-ban a termelés eloször haladja meg az évi 10.000 egységet. 1928-tól a lille-i gyár dízelmotorok készítésére specializálódik. A Peugeot 201 modell mérföldko a Peugeot történetében: üzleti szempontból sikeres, egyúttal racionális és modern autó. Ez az elso olyan modell, melyen megjelenik a jellegzetes Peugeot típusszámozás.

Az elso szám a típuscsalád meghatározására szolgál, középen mindig nulla található, a harmadik szám a sorozatot jelzi. 1931-tol a Peugeot 201 Comfort változata az elso olyan sorozatgyártású autó a világon, melynél független elsokerék-felfüggesztést alkalmaznak. A Párizsi Szalonon mutatják be a Peugeot 402 "Sochaux-i puska" névre hallgató modellt, melynek 4 hengeres, 1991 cm3-es és 115 km/h végsebességre képes motorja elsokerék-meghajtású. 1938-ban a villanyfúrókkal megkezdodik a Peugeot elektromos kéziszerszámok gyártása.

HÁBORÚS VESZTESÉGEK
  1938-1945
A II. Világháború megrázza Európát. A megszállás évei megbénítják a Peugeot felfelé ívelo pályája kettétörik. A sochaux-i Peugeot lefoglalják, kirabolják, majd lerombolják. Az óriási veszteségek ellenére a Párizs közeli La Garenne-ben 1941-ben megszületett a VLV nevu elektromos autó, melyet 1945-ig 377 példányban gyártanak.

A négy 12 akkumlátorral muködo modell 70-80 km megtételére képes és sebessége eléri a 30 km/h -t. A személygépkocsik mellett a Peugeot olyan DMA teherautókat gyárt, melyeket a Peugeot 402 12 lóeros motorjával szerel fel. Ebbol a típusból 15463 darab készül.

ÓL SZERVEZETT ÚJRAKEZDÉS
  1945-1965
1945-ben a Jean-Pierre Peugeot és a Maurice Jordan szakembereket szervezett az újrakezdéshez. Ekkor indul újra a Peugeot 202 típus gyártása és a Peugeot 203 fejlesztése. Az új modellek és az üzleti sikerek bearanyozzák a Peugeot történeténerk oldalait: az egymilliomodik Peugeot gurul le a szereloszalagról. A Peugeot 403 modellel megkezdodik az Automobiles Peugeot és a Pininfarina együttmuködése. A formatervek a híres olasz mesternél készülnek. 1955-ben a 403 modellbe kerül be ekoször a Lille-ben gyártott dízelmotor.

A mulhouse-i gyáregység megépítésével tovább terjeszkedik a cég. Az 1960-as években jelenik meg a 04-s széria. A Peugeot 404 új 1618 cm3-es motorjával meghaladja a 140 km/h végsebeséget. 1963-ban megszületik a Peugeot elso gyozelme a "kelet-Afrika Szafarin" a Peugeot 404-sel.

SIKER-SIKER-SIKER
  1965 - 1971
Az Automobiles Peugeot vállalatai és az INDENOR cég összeolvad és Automobiles Peugeot S.A. néven holdinggá alakul. A cég már gépkocsik, gépkocsi alkatrészek gyártásával és forgalmazásával is foglalkozik a Sochaux - Montbéliard, Bart, Mulhouse, Dijon, Lille, Saint - Etienne, Vesoul és La Garenne központokban.

Az elso, elöl tárcsafékkel szerelt, Peugeot autó a Peugeot 204 modell, mely 1965-ben kerül bemutatásra. Ugyanebben az évben három Peugeot 404 nyeri meg az Argentin Grand Prix versenyt. 1968-ban megkezdik a Peugeot 504 gyártását. A Genfi Szalonon 1970-ben bemutatják a Peugeot 304 Coupé és Cabriolet változatát, a Párizsi Szalonon pedig a Peugeot 304 kombi és a Peugeot 504 dízel autókat. Megalakul a PRV (Peugeot - Renault - Volvo) francia - svéd motorgyártó cég.

A CSÚCSRA VEZETO ÚT
  1972-1987
A 9000 alkalmazottat foglalkoztató mulhouse-i gyárban 1972-ben megkezdik a Peugeot 104 gyártását. A Peugeot S.A. felvásárolja a Citroen S.A. részvényeinek 90%-át, így a két cég egybeolvad. Kialakul a PSA Peugeot-Citroen holding, mely napjainkban is az 1967-ben kialakult struktúra szerint muködik.

1980-ban egyesül a Talbot és a Peugeot. Elindul hódító útjára az 1983-tól Mulhouse-ban gyártott Peugeot 205, mely a márka legsikeresebb modelljévé válik. A Peugeot 205 turbó 16 szelepes, 335 lóeros teljesítményu rali változatával Ari Vatanen megnyeri az 1000 tó ralit.

Az 1985-ös és "86-os év Rali Világbajnoka" címet szintén a Peugeot 205 T16-os nyeri el. Megkezdodik a sochaux-i gyár modernizációja.

NEM LEHET ELVENNI AZ ELSÕBBSÉGET
  1988 - 1993
1988-ban a Peugeot 405 óriási sikert könyvelhet el: megválasztják az "Év Autójának". Grand Read változatban a 205 és a 405 T16 tizenegyszer nyer Terep Ralit, köztük négy Párizs-Dakar futamot. Sochaux-ban, a kor legfejlettebb gyártó központjában bemutatják a Peugeot luxusmodelljét, a Peugeot 605 típust.

1991-ben a Sportautók Világbajnokságán Suzukában, majd a "Le Mans-i 24 órás" versenyen 1992-ben és 1993-ban a 905 VlO-es motorjával gyozelmet arat. 1993-ban Európa szerte megkezdodik a Peugeot 306 forgalmazása.

A SIKER SZÁRNYAIN
  1994-tõl...
Számtalan sportsiker után 1994-ben a Peugeot a McLaren oldalán belép a Formula 1 Grand Prix versenybe, majd az 1995-ös évtol napjainkig a Jordan csapattal folytatja a küzdelmet. 1996-ban a Peugeot 406 modell kezdi meg hódító útját, s rövid idon belül kiemelkedo sikereket könyvelhet el.

EGY ÚJ KOR KEZDETE
  ...a jövõ...
Fejlesztései során a Peugeot rendkívül nagy hangsúlyt fektet az egyedi, elegáns, ugyanakkor technikailag innovatív, környezetbarát megoldásokra.A múlt erre kötelez...

 
Aktualitások

FIGYELEM!
Ha valaki szeretne
velem bannert
CSERÉLNI! Az
Tegye be az enyémet,
a sajátját pedig a 
vendég könyvembe! 

 
Toplapok.hu

Toplapok.hu - ingyenes, online statisztika 

 
Az igazi számláló!
websas.hu
 
Verseny naptár

 
Cuccok

 

Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!