Peugeot 205 történelem
2006.02.25. 14:05
A títus gyártási szakaszai!
1982.november |
Megkezdodik a gyártás a franciaországi Mulhose-ban. |
1983.február |
Az elso 205-ösök legördültek a gyártószalagról Franciaországban, párhuzamosan a T16-os rally változattal. A motorkínálat: 954, 1124, 1360 ccm-es, karburátoros motorok, XV/XW/XY motortípus, BH váltóval, illetve egy 1769 ccm-es XUD dízelmotor. A modellváltozatok: alapkivitelű 205, GL, GR, GT, GLD, GRD, mind ötajtós karosszériával. |
1984.április |
A háromajtós, 1.6-os XU motoros GTI változat gyártásának megkezdése. |
1984.augusztus |
Az új alapkivitel a 205 GE. |
1985.január |
Megjelenik a háromajtós XE, XL és XR variáns. |
1985.szeptember |
Megjelenik az XT modell. |
1985.december |
Az 1.000.000. 205-ös legyártása. A Turbo 16-os megnyeri a B csoportos rallyvilágbajnokságot. |
1986.június |
A 205 GTI 1.6 erosebb, 115 lóeros motort kap. A különbség a hengerfejben és a vezérműtengelyben van. Megjelenik a CTI kabrió, a GTI-hez hasonló motorral és felszereltséggel.Megjelenik a GR automata változata, 1580 ccm-es porlasztós motorral. |
1986.augusztus |
Megjelenik az XT modellt, amelnek gyártása párhuzamosan folyik az XS-sel. |
1986.október |
Megjelenik az XE modellen alapuló Junior változat.1986.december |
Megjelenik az 1.9-es 130 lóeros motorral szerelt GTI vátozat, magas alapfelszereltséggel. A T16 ismét megnyeri a rally világbajnokságot. |
1987.január |
A T16 megnyeri a Párizs-Dakar rally-t. |
1987.szeptember |
Elkészült a 2.000.000. darab 205-ös. |
1988.január |
Nagyobb változtatásokon esik át a 205-ös paletta: -bemutatkoznak az új TU motorok, a régi XV/XW/XY motorok felváltására. A hengerűrtartalmak azonosak a korábbival (954, 1124, 1360 ccm). Ezekhez új, MA sebességváltó is társul. -belsofelújítás: új a muszerfal, futésszabályzó gombokkal a korábbi karok helyett. A kárpitok, a kormánykerék, az ülések és a légterelők is változnak. A T16-os ismét megnyeri a Párizs Dakar rally-t. |
1988.március |
Bemutatkozik a 205 Rallye változat 1294 cc-s 103 lóeros motorral. |
1988.június |
Bemutatkozik a Cabriolet Junior (CJ) változat 1360 cc-s 70 lóeros motorral. |
1989. május |
Korlátozott számban kibocsátják a Roland Garros változatot. |
1989.június |
A 3.000.000. 205-ös is elhagyja a futószalagot.. |
1989.július |
Megjelenik a korlátozott ideig gyártott Look széria.. |
1989.augusztus |
Bemutatkozik a BE-3-as váltó az XU motorokhoz. |
1989.október |
1200 darabos limitált széria keretében megvásárolhatók a Miami Blue és Sorrento Green színűmodellek. A katalizátor választható opcióvá válik az 1.9 GTI-hez. További választható extra a GTI és CTI modellekhez a szervókormány. |
1989.december |
A "Car magazine" a 205-öst az évtized autójának választja. |
1990.szeptember |
A modellek új stílusú elsőindexet és hátsó lámpát kapnak. Az elektromos tető alapfelszereltséggé válik a CTI modelleken. Az ABS választható extra a GTI modelleknél. |
1990.október |
A Párizsi Motor Show-n bemutatkozik a limitált szériás Griffe modell. |
1991.február |
Megjelenik az 1.8-as ötajtós turbódízel modell 1769 cc-s 78 lóeros motorral. |
1991.március |
A 205 Gentry bemutatkozik a Genova Motor Show-n. Ez a 43. hivatalos 205-ös változat. |
1991.július |
A 4.000.000. 205-ös elkészülte. Ebbol 300.000 darab GTI és több mint 45.000 CTI modell. |
1991.október |
Alapfelszereltség a katalizátor a CJ (75 LE) és CTI (1905 cc 105 LE) modelleknél. A légkondícionáló választható extra a GTI és CTI modelleknél. A GTI modellek távirányítós központizárat kapnak. |
1992.március |
Kapható a korlátozott darabszámban gyártott Gentry modell, 4-sebességes automata váltóval, szervokormánnyal és katalizátoros 105 lóeros, 1905 köbcentiméteres motorral. |
1992.október |
Angliában mindössze 25 darabos példányszámban kerül kibocsátásra a 205 GTI "1 FM" változat, a Rádio 1 FM 25. születésnapa alkalmából, csúcs felszereltséggel és egyedileg számozott táblával. |
1992.október |
A GTI modellek 122 lóerős katalizátoros motorral kerülnek forgaloma, és szürke kárpitot kapnak. |
1993.október |
Megjelenik a turbodízelmotoros STDT modell GTI stílusú karosszériával és alufelnikkel. |
1994.április |
A CTI és GTI változatok gyártásának vége, a 306-os sportváltozatainak megkezdésével párhuzamosan..Az utolsó példányok számbillentyuzetes immobilizert kapnak. |
1995.február |
5.000.000. darab 205-ös legyártása. |
1997. - |
Pár változat még mindig gyártásban van... |
|